Black mamba, fathers & jungle birthday! (3) - Reisverslag uit Kasulu, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu Black mamba, fathers & jungle birthday! (3) - Reisverslag uit Kasulu, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu

Black mamba, fathers & jungle birthday! (3)

Blijf op de hoogte en volg Diantha

23 November 2013 | Tanzania, Kasulu

Donderdag ging om 6 uur de wekker omdat de boot rond kwart voor 7/7 uur zou komen. Net goed en wel in de kleren en 5 over half 7 werden we geroepen dat de boot er al was! Het regende dus nog snel poncho aangedaan en over het strand gerend met de backpack. Het leek wel een horrorboot, de lucht was donker, voorop stond een man in een lang donkere regenjas en er lag een groot, zwaar, zwart zeil over de mensen..waar wij helaas ook onder verdwenen. Doodeng vond ik het eerst, Judith en Do zaten aan de andere kant van de boot, je kan niks zien en de boot schommelde goed heen en weer. Uiteindelijk konden we onder het zeil weg en toen viel het wel weer mee. Na ongeveer 3 uur kwamen we weer aan in Kigoma. Van de boot gesprongen, broek half nat, nét de voeten op het zand stond de immigratiedienst alweer voor onze neus: paspoorten alstublieft. Gelukkig weer niks aan de hand, maar snap wel dat ze goed controleren met Congo en Burundi die aan hetzelfde meer grenzen. Met de tuktuk weer naar het dalladalla stationnetje, door in de dalladalla naar Kasulu. Ongeveer 3 uur later al slippend aangekomen in Kasulu, daarna op slippers door de blubber in kasulu door in de dalladalla naar Kabanga en na een totaal van 7,5 uur eindelijk thuis. :)
Even bijkomen en toen de familie van Inez ontmoet! Lekker gekletst en na het avondeten tompoezen gemaakt voor bij de koffie (lekker!)! (voor m’n verjaardag van Ronald en mama!). Nog gebeld met Ronald en daarna lekker op bed!
Vrijdag hebben we gezellig ontbeten met elkaar! En daarna was het wassenwassenwassen. Toen kregen we bezoek van father Charles en hebben we geregeld dat we met hem naar de elektriciteitscentrale van Kabanga konden! Achterin de bak van de jeep zijn we er gekomen maar er was veel blubber door de regen. Wij kwamen daar aan, gedoucht en in een jurkje en slippers, moesten we een dal in. Op blote voeten door de bagger helemaal naar beneden om de generator te zien en toen weer omhoog..wat een blubberbad haha, maar wel weer een avontuur op een dag waarvan ik dacht dat ik kon bijkomen!

Nou weer een heeeel verhaal, ben ook scheel van het typen nu. Jullie horen wel weer :D

Liefs Diantha

• 28 November 2013 - 05:49

Marten En Alida:

hoi diantha wat beleef jij daar toch veel,
    zo te lezen hoef je niet te sporten .want door die bagger heen
    is goed voor je conditie ?
    wat een geweldig avontuur beleef jij daar echt midden in de rimboe
    toch wel iets anders als ons dorpje niehove
    wij vinden dat je het geweldig doet
    en ook zo lekker positief blijft
    ga zo door
    groetjes van marten en alida