Aftellen (4) - Reisverslag uit Kabanga, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu Aftellen (4) - Reisverslag uit Kabanga, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu

Aftellen (4)

Blijf op de hoogte en volg Diantha

04 Januari 2014 | Tanzania, Kabanga

Dinsdag was het oudjaarsdag en zijn we ’s morgens meteen na het ontbijt vertrokken naar het centrum, opgesplitst om ieder zijn ding te doen (pinnen, kaartjes sturen etc.) en daarna door naar de dalladalla plaats voor de rit naar huis. Dominique en ik mochten voorin :D (Inez en Judith de heenreis al) dus hadden leuk uitzicht terug! Halverwege begon het helaas te regenen.. veranderde de weg dus in een blubberbaan en kwam bij mijn voeten het water door de bodem omhoog, en bij Inez en Judith achterin sijpelde het naar beneden (hele rug kletsnat! :( ). In Kasulu snel wijn halen en nog wat boodschapjes en door naar Kabanga. Geen tijd te verliezen want.. de oliebollen moesten gebakken worden!! Iedereen zich schoonmaken en omkleden en kokkerellen maar! Inez had een recept gekregen van haar moeder gekregen en wonderbaarlijk is het gelukt op onze ene warmteplaatje!! Gevulde eieren ondertussen gemaakt (mmm mooi roze van de tomatensaus haha) en een lekkere punch met vers fruit en Konyagi! (een eigenlijk vies drankje maar wat goed door de punch kon!) Snel naar het eten bij de nonnen.. stonden daar twee PAKKETJES voor mij!! Eentje van lieve mama met allemaal kerstspulletjes en chocolade erin! Ook al issie nét te laat ik heb alles alsnog gebruikt hoor! De kerstcd stond aan en iedereen zong mee! Het kleed heb ik nog onder de boom gedaan en de alternatieve ballen in de boom gehangen. Judith had de kerstmuts op en de chocolade stond bij onze feesttafel voor de avond!
Het tweede pakketje was van Paulien & Geertje & Denise! Alllemaal lekkere verwenspulletjes! Maskertjes, conditioner, douchegel, bodylotion, kerstballetjes (heb ik ook nog in de boom gehangen!), thee, noedels, marsepein (!) leuke hartjesslinger (die er nog hangt hihi), nagellakkies en nog meer! Super leuk!!
Na deze, ietswat emotionele, uitpakking snel opgetut en aangekleed en het feest kon beginnen! De tafel mooi gedekt met lekkere dingen, de muziek op vol volume aan en de wijn natuurlijk open! Lekker gedanst en gehangen en afgeteld op de klok van de laptop…
HAPPY NEWYEAR!!! Wat een gekke gewaarwording.. sta je oud&nieuw te vieren in een ander land zonder je geliefden naast je.. even slikken, maar ons feesie was zeeeer gezellig!
Snel naar buiten om te bellen met Ronald en mama..natuurlijk met de nodige snikpartij en rollende tranen. Daarna door naar de nonnen voor de ‘heri ya mwaka mpya’ knuffels! Ons plan was hierna nog het dorp in te gaan om te kijken of er wat gezelligheid leefde..maar er werd ons met klem gevraagd meteen weer naar huis te gaan..ivm dronken mannen en mogelijke rovers. Dus dat hebben we dan maar gedaan, wat het natuurlijk niet minder gezellig maakte! Karaoke, dansen en…jawel spijkerpoepen! Het was top. We hebben ook nog meegemaakt dat het in Nederland 2014 werd en zijn daarna maar lekker in bed gekropen.
Woensdag, nieuwjaarsdag, uitslaapdag. Rond half 1 werden Do en ik wakker van het bericht: “Dominique! Dominique! Niet naar buiten gaan! De deuren zijn dicht! Ik (Inez) ben net bijna aangevallen door een varaan!” ehhh..huh? Natuurlijk eerst naar buiten toe om te kijken wat er aan de hand was hahaha. Bleek er dus een varaan van zeker een dikke meter in onze tuin te zitten en Inez en Judith liepen buiten om onze tuin heen. De nonnen en de bewaker van het ziekenhuis hebben nog een inspectie gedaan, daarna hebben we het beest niet meer gezien (alhoewel we vermoeden dat ie nog niet weg was..).
De feestbende aan de kant gewerkt en toen konden we lekker lunchen! De oliebollen moesten natuurlijk nog op en we hebben lekker pannenkoeken gegeten! ’s Avonds dachten we even lekker in onze chillkloffie naar het eten te kunnen..schijnt 1 januari een nationale feestdag te zijn!! Whooops. Volle vaart terug naar huis en omkleden. Bleek er een heel feest te zijn in een zaaltje bij de nonnen, met de priesters en alle nonnen van ook een andere compound. Heel leuk! Veel en lekker eten en drinken en muziek en zelfs een spelletje! Een non ging met een mandjes met opdrachten langs en dan moest soms iemand er een uithalen (zat ook een opdracht voor ons in!). Later op de avond..jaja heb ik ze nog de macarena geleerd hahaha, vonden ze helemaal leuk! Samen met Dominique hebben we het dansje lopen herhalen tot we er flauw van waren, top!