Aftellen (5) - Reisverslag uit Kabanga, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu Aftellen (5) - Reisverslag uit Kabanga, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu

Aftellen (5)

Blijf op de hoogte en volg Diantha

04 Januari 2014 | Tanzania, Kabanga

En toen was donderdag weer ineens een stagedag! Na al die feesten wel weer even wennen. ’s Avonds hadden we een etentje bij de Schotse chirurg! Hij had ons een tijd geleden uitgenodigd :). Het was al flink aan het stormen vanaf eind van de dag, dus gelukkig kreeg ik een sms dat we mee konden rijden zodra hij klaar was in de OK. Geweldige auto voor hier! Niks geen glibber in de modder en hobbelde zo over de gaten en heuvels heen :). We zagen nog een dalladalla erg ver weg van de weg gegleden, dat we wel zeer blij waren niet met de dalladalla te hoeven met dit weer.
Eenmaal aangekomen werden we hartelijk ontvangen door zijn Engelse vrouw. Wat weer een leuk uitstapje! Heerlijk gegeten en leuk gepraat, wat een avonturiers! De kinderen (allen geboren in Afrika) wonen allemaal in Engeland, en vaders en moeders zitten al voor 2 jaar in Tanzania en daarvoor 6 jaar in Kenia! Dit jaar vertrekken ze echter weer, voor waarschijnlijk permanent, terug naar Engeland. Aan het einde van de leuke avond werden we weer veilig thuis gebracht, super gehad!


En nu..heb ik eindelijk dit lange verhaal weer afgekregen. Het was en is letterlijk en figuurlijk aftellen. Ik vind het zo ontzettend jammer om afscheid te gaan nemen van deze plek, dit avontuur en dit land en tegelijk zo verschrikkelijk blij dit allemaal mee te mogen hebben gemaakt! Wat een levenservaring. Ik probeer alles wat er te zien, ruiken en proeven valt nog zo goed mogelijk in mij op te nemen, zoals ik dat in het begin deed.
Bedankt Tanzania voor je prachtige natuur en cultuur! En bedankt Kabanga voor alle lieve mensen en de ervaringen die ik in het ziekenhuis heb mogen opdoen! (Dit klinkt wel echt als het einde van een film niet? Moet alleen nog een mooi theatraal muziekje onder..bedenk die er zelf maar bij ;) haha) Ik ga de ‘mzungu’ schreeuwende kindertjes missen, de allerliefste nonnen, de ‘karibuni’s’ in elke winkel, de kleur- en geurrijke markten, de bijzonder mooie natuur, het verse fruit, de overvolle dalladalla’s, Tiba!, verdorie ik ga zelfs de handwas missen! ..of kan ik dat beter niet noemen mam? Haha. Nu benoem ik lang niet alle 100den prachtige dingen die ik hier heb ervaren, maar ik zal hopelijk niks hiervan ooit vergeten :).

Langzaamaan ben ik begonnen met de laatste wasjes (hopelijk haha) en voorzichtig mijn backpack inpakken met spullen die ik niet meer nodig denk te hebben. Ik ben ergens wel een beetje bang dat ie alsnog weer uitgepakt en ingepakt…en weer uitgepakt gaat worden hahaha, maar goed dat maakt allemaal niks uit.
Volgende week zondag (12e) mag ik Ronald weer in mijn armen hebben.. wat zal dat een emotionele rollercoaster worden. Ik kijk er enorm, ontzettend, gigantisch naar uit!!!
Jullie zullen van mij waarschijnlijk geen verslag meer krijgen vanuit Tanzania, maar ik ben wel van plan eenmaal terug in Nederland nog één keer een verslag eruit te gooien over de laatste week hier en over de reis van Ronald en mij.

Dat was het dan (damdamdamdam…♫). Mensen bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie ervan hebben genoten :). Ik vond het in elk geval heel erg leuk om mijn verhalen te vertellen!
En tot binnenkort.. ;)

Liefs Diantha

  • 04 Januari 2014 - 15:23

    Buuf Irma:

    Diantha, jij bedankt voor de prachtige verhalen (er is een schrijfster aan je verloren gegaan). Ik heb (mee)genoten. Een goede laatste week gewenst en uiteraard een supertijd met je lief Ronald. Blijf genieten van alles wat je hoort, ziet, ruikt en proeft! Tot ziens.

  • 04 Januari 2014 - 18:46

    Anneke Trip:

    Wat een geweldige verhalen van alles wat je daar hebt mee gemaakt, Zoals je al schrijft is het aftellen begonnen. Hoop dat jullie samen een geweldige tijd mogen beleven in Tanzania. En daarna kijken we uit naar jullie thuiskomst. Geniet nog van alle moois wat je nu nog tegenkomt.
    Liefs Anneke xxx

  • 05 Januari 2014 - 16:18

    Marten En Alida :

    wij hier in huize Terpstra hebben genoten van jou verhalen en belevenissen. dit pakken ze je niet weer af. je kunt terug zien op een mooie en leerzame ervaring.
    Veel plezier in de laatste weken samen met Ronald . een fijne vakantie!!!

  • 05 Januari 2014 - 17:27

    Ton:

    Hoi Diantha ! Ik heb enorm genoten van je verhalen !! Wat een avonturen en wat een geweldige ervaring voor je ! Hopelijk krijg je gelegenheid om nog meer ervaringen op te doen. Huisje , boompje , beestje , dat kan later wel ! Nog een fijne tijd met Ronald ! Tot ooit !!!!!

  • 10 Januari 2014 - 08:02

    Frea:

    Heb genoten van je prachtige belevenissen. Wat een geweldige ervaring om zoiets mee te mogen maken. Geniet van je weerzien met Ronald en van jullie tijd daar samen. Groetjes, Frea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diantha

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 1236
Totaal aantal bezoekers 12081

Voorgaande reizen:

05 November 2017 - 26 November 2017

Indonesië

22 Oktober 2017 - 05 November 2017

Borneo

03 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

Nepal

01 Oktober 2016 - 01 November 2016

Australië

01 September 2013 - 05 Februari 2014

Tanzania

Landen bezocht: