Black mamba, fathers & jungle birthday! (1) - Reisverslag uit Kasulu, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu Black mamba, fathers & jungle birthday! (1) - Reisverslag uit Kasulu, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu

Black mamba, fathers & jungle birthday! (1)

Blijf op de hoogte en volg Diantha

23 November 2013 | Tanzania, Kasulu

Op zaterdag (9 nov)ben ik nog weer naar Kasulu geweest met Do, maar helaas was er nog steeds geen internet :(. Handig was dat we inmiddels al wat ‘local contact’ hebben en dus een docent van de teacher college in Kasulu vonden die ons kon helpen! Met een belletje was geregeld dat we ’s middags in de teacher college (in Kabanga zelf!) terecht konden achter internet. Zo gezegd zo gedaan, en heb ik eindelijk toch nog met Ronald kunnen skypen voor zijn verjaardag!! ’s Avonds na het eten hingen we een beetje rond toen ik Inez op de wc hoorde “oeeoeoeoeooeeeeeee”, waardoor ik ervanuit ging dat er weer eens een muis zat die ze aan het weg jagen was. Toen ze verschrikt (maar alles onder controle) uit de wc kwam zei ze dat er een slang op de wc zat! Dit geloofden wij natuurlijk niet, want met haar ‘verboden voor slangen’ bordjes en angst voor slangen hadden we een totaal-in-paniek-Inez verwacht. Dus toen wij zelf nog op onderzoek gingen en inderdaad de giftige zwarte mamba zagen was het huis in rep en roer!! Plan de campagne gemaakt: ik had een stok en Do, Judith en Inez een baksteen. Probleempje was dat de slang helemaal in de hoek van muur en vloer zat en dus eigenlijk niet echt met 1 slag/gooi gedood kon worden. Met onze licht knikkende knietjes probeerde ik de slang maar met een trekker van de douche wat te porren om te kijken of hij misschien naar een wat ruimer gebied zou gaan..maar dat zat er niet in en voor onze ogen kroop hij gewoon weer door zijn holletje naar buiten! Hahaha..tja..
Zondag waren Inez en Judith aan het experimenteren met koekjes bakken in de tuin in een zelfgemaakte oven van bakstenen, bamboe en weet ik wat en waren Do en ik onze kamer aan het restylen. De koekjes waren goed gelukt en lekker! En Do en ik slapen nu gezellig met de bedden tegen elkaar onder mijn grote klamboe :). Na het avondeten zat ik op de wc en zag ik..jawel onze vriend: de zwarte slang weer! ‘HELP!’ Hahaha Do en Judith waren al in touw om bakstenen te pakken en Inez stond aan de deur ‘Diantha, kom eruit, gaat het goed?’ hahaha. Na de overweging er een Sister bij te halen, besloten we het toch maar zelf op te lossen. Eerst allemaal dichte schoenen aan (die heel mooi pasten onder onze mooie Afrikaanse jurken die we eens speciaal voor het eten hadden aangedaan) en daarna weer ons plan de campagne gevolgd. Ook nu zat de slang weer in de hoek van vloer en muur, maar we wisten dat we hem nu echt niet meer konden laten gaan! Na een heel overleg over hoe het best de eerste slag kon worden gedaan, stond ik ernaast met mijn stok en in mijn zijde Do en Judith met de baksteen en Inez in de verdediging van de deur met (natuurlijk!) de camera! 1,2,…3..neee…1,2….pffff…okee….1….2…..3!!! Het horizontale plankje wat aan mijn stok zat had ik er recht op geknald en Do begon er druk op te stampen! En na een paar seconden..kwam de kop er gewoon langs omhoog!! (begrijpelijk is natuurlijk dat dit alles met veel (heel veel) gegil verliep). Onze afspraak was dat als we hem niet meteen doodde en hij ‘boos werd’ we uit het wc hok zouden rennen en er alsnog een Sister bij zouden halen. Do en Judith stonden dus inmiddels alweer in de kamer, maar ik vond dat we het toch maar moesten afmaken dus bleef ik staan haha. En meteen kwam m’n versterking weer terug en toen begon het slagveld... BAM! BAM! BAM! Stuc van de muur af, overal kapotte baksteen en de slang krioelde maar door!! Hij verdween bijna achter de wc pot dus heb ik hem met de stok naar het midden van de vloer gevist en daar erop gehamerd met mijn plankje en uiteindelijk met de genadesteen van Do en Judith is het beestje overleden. Even was het stil..trillende handjes..en toen het gejuig en de camera’s erbij! :) hahaa, dat was wel echt even spannend.
Maandag begon de stageweek weer en even de hoogtepunten uit de week: er kwam een auto het terrein op gereden met een bevallende vrouw achterin! Ik dacht dat het ook op de achterbank zou eindigen maar ze werd toch nog naar binnen geholpen, waar te zien was dat er al 1 voetje uitstak! (dat ziet er heel raar uit..); een dagje in de OK meegelopen waar weer genoeg interessante casussen te zien waren; Do en ik hebben op de kinderafdeling ballonnen en jojo’s uitgedeeld en daar waren ze heel blij mee! Daar tussendoor zijn we op dinsdag uitgenodigd door een priester hier uit Kabanga, die ons héél graag op bezoek wou hebben, dus woensdag zijn Do en ik daarheen gegaan (Inez en Judith waren op internet). Ze waren heel gastvrij en was wel gezellig. Meteen werd duidelijk dat dat nieuws snel ging want een andere priester in Kasulu wou ons ook op bezoek hebben! En daar laten ze geen gras over groeien.. vrijdagavond zouden we wat gaan drinken en eten in Kasulu.
Vrijdagmiddag toen Do en ik terug kwamen van de Nursing school voor ons project hadden Inez en Judith een heel verhaal! Omdat Inez haar ouders en zus maandag zouden komen, waren ze alvast begonnen met de logeerkamer leeg te halen en daarbij deed Judith de ontdekking dat er wat bewoog in het matras..nog een keertje kijken..en jahoor een muis! Toen hebben ze een Sister opgehaald die al lachend met een stok de kamer inging, deur dicht en alles kort en klein mepte: muis dood. Ze tilde ook nog even het matras naar buiten, haalde de hoes eraf en daar…rende er nog een uit! Het hele matras zat vol gaten en muizenpoep..!! En dan te bedenken dat we helemaal in het begin ongenodigde gasten hadden die twee nachten op dat bed hebben geslapen!! Gatverdarre..
In elk geval moesten we toen snelsnel want we zouden elk moment opgehaald worden door de priester, dus wij onze Afrikaanse jurken aan en daar gingen we. In de auto bleek dat er een heel programma voor ons klaar stond: eerst een bezoekje aan zijn enorme kerk die hij opgebouwd heeft, daarna naar de grote secundaire school die hij opgebouwd heeft, dan naar zijn parochie en dan uit eten. We leken wel een stel beroemdheden! O-ver-al moesten we op de foto poseren en bij de school werden alle studenten ( /- 500) opgetrommeld om hun schoollied voor ons te zingen..wel heeel mooi! Toen werden we door de meisjes hun slaapvertrek in getrokken en moet je natuurlijk iedereen hun bed zien, vinden ze zo leuk! Daarna weer door en uiteindelijk hebben we bij Kasulu motel lekker gegeten :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diantha

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12139

Voorgaande reizen:

05 November 2017 - 26 November 2017

Indonesië

22 Oktober 2017 - 05 November 2017

Borneo

03 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

Nepal

01 Oktober 2016 - 01 November 2016

Australië

01 September 2013 - 05 Februari 2014

Tanzania

Landen bezocht: