Habari wote!! (deel 2) - Reisverslag uit Kasulu, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu Habari wote!! (deel 2) - Reisverslag uit Kasulu, Tanzania van Diantha Schut - WaarBenJij.nu

Habari wote!! (deel 2)

Blijf op de hoogte en volg Diantha

07 September 2013 | Tanzania, Kasulu

De eerste nacht best lekker geslapen. Om 5:50 werden we wakker gezongen door de scholieren die élke ochtend behalve op zaterdag en zondag gaan marseren, zingen, klappen, rennen en joelen voordat school begint. Een soort sport ofzo. Ze doen het náást ons huis dus het is net of ze bij ons raam staan zo hard! Eerst even schrikken, maar Leonie had ons voorbereid dus we wisten dat het goed was haha. Rond 9u opgestaan, ontbeten, gedoucht (koud!! Weet nu dat ik eind van de dag moet douchen dan is het regenwater lekker warm hihi) en genesteld! Allemaal foto’s opgehangen bij m’n bed . Toen zijn we rond half 1 met Sister Eva naar Kasulu gegaan. We hadden in Mwuanza al simkaarten gekocht en opgewaardeed maar die deden het dus niet. Sister Eva vertelde dat we dus waren opgelicht, 1 omdat de simkaart veel goedkoper blijkt, 2 omdat ze ons zouden registreren maar dit dus niet hebben gedaan, konden er dus niks mee. In Kasulu alsnog kunnen registreren (raar moet met paspoort), wat boodschapjes gedaan en onze permits geprint!! Die bleken dus gewoon wél in Dar es Salaam te liggen..grrr. Een non neemt ze nu mee hier naartoe! Tot die tijd hebben we een kopie :D. Weer terug in Holland House weer guacamole gemaakt (vliegt er doorheen haha) en lekker in de tuin gehangen. Om half 8 weer bij de nonnen gegeten, weer heeeerlijk!! Een soort zure kool met groenten, rijst, bonen, beef en ze hadden twee grote soort omeletten gemaakt! Hahaha gewoon een groot ei met daarop aardappel, paprika, wortel en ui echt lekker! Zo fijn!
’s Avonds weer lekker gehangen met elkaar en toen kwam onze tweede nacht!

Gister (vrijdag) hebben we een rondleiding gehad door het ziekenhuis en een timetable gemaakt voor de komende 8 weken op welke afdelingen we ons willen oriënteren. We gaan per 2 op een afdeling zodat we elkaar een beetje kunnen steunen met de taal en alles wat we meemaken.
We zijn nog weer naar Kabanga gelopen voor beltegoed en wat fruit te kopen (heerlijke ananassen!) en daarna weer gegeten bij de nonnen, tot nu toe elke keer een feest haha! De nonnen zijn echt super lief, zorgzaam en heel gezellig! Lopen al heel wat te grappen met elkaar!

We zijn dus met een dalladalla naar Kasulu gekomen..een heel klein busje die ze zo propvol stoppen dat de deur er uit kan vallen, lekker knus! Ik probeer wat foto’s te uploaden en volgende week weer iets te posten over m’n eerste week in het ziekenhuis!

Nog een paar dingetjes:
- We hebben een hele lieve hond! Tiba heet ie en is 4 maanden!
- Afrikaanse mensen ruiken heel anders, heel sterk, dit is errrrugg wennen!!
- Het is hier heerlijk weer, rond de 30 graden, wel ontzettend droog! Over twee maanden begint het regenseizoen, dan wordt alles groen en hebben we heeeel veel mango’s uit eigen tuin! :D Kunnen nu ook al citroenen uit de boom slaan!
- Onderweg zagen we echt grote natuurgebieden en dan opeens een mens in een veld, kleine hutjes, echt maar dan ook écht armoedig. Afrikaanse vrouwen met baby’s op de rug gebonden, met grote vaten dragend op hun hoofd..heel bijzonder.
- Het betalen gaat hier met Tanzaniaanse Shillings, heel lastig nog rekenen, omdat je met duizenden betaald haha.
- We hebben muizen op het plafond dus die hoor je soms lopen. Nóg geen slang gezien, wel salamanders en gróte mieren en gróte vogels!! En (gelukkig) nóg geen grote Afrikaanse spinnen..
- We koken de hele dag door water + in een kan afkoelen + in een fles in de koelkast = drinkwater :D
- De wc…een groot donker hok, gebruikt wc papier moet in een emmer mag niet door de wc, en doorspoelen met een emmertje water..ieuw..haha nog steeds wennen!
- In de tuin hebben we een grooot, diep gat waar al ons afval in moet. Eens in de zoveel tijd wordt dat aangestoken. Je ziet hier overal kleine vuurtjes, afval wordt verbrand, prullenbakken kennen ze niet. In de dorpen zie je dus ook overal vervuiling.
- We kunnen al tot 10 tellen en leren nu de dagen van de week haha!


Kwaheri! Liefs & X!

  • 07 September 2013 - 15:01

    Kees Van Ee:

    Hé wakawakadiamantha,

    Je gaaaat toch niet aaaankomen hè ? Al dat eten. Gelukkig hoef ik je niet onder de koude douche te zetten, want die werkt al op de juiste afstelling. Gaaaan we als je terug komt ook toepassen !!!
    Het is dus wachten op de 1ste patient, die dus de schrik van zijn/haar leven krijgt of juist niet. En dat wil ik de komende x lezen.... Met een bus vol groeten....Kees

  • 07 September 2013 - 16:29

    Johnny & Rma:

    Hallo Diantha en rest van de dames.Na een lange reis dus eindelijk aangekomen.
    Wat een indrukken al opgedaan in een paar dagen,mooi dat het leuk is.Laatste stukje over vuil verbranden in de tuin dat komt mij en jou denk ik wel heel bekend voor????
    Toch ben ik daar nog nooit geweest,ha,ha.Groeten van de buurtjes uut Naihoof.

  • 07 September 2013 - 16:48

    Je Moeder:

    Hoi Meis,

    Mooie verhalen. Wat een indrukken.
    Ik print ze uit en stuur ze naar oma. Zij belt bijna elke dag om te horen hoe het met je gaat. Lief he.

    Ik hoop snel met je te kunnen skypen. Moest vandaag werken maar zag dat je gebelt had.
    Waarom mijn tel het niet doet begrijp ik niet.
    Moeder van Dominiek heeft mij nog gelbelt. Ik zal haar zo terug bellen.

    He lievie ga door met je verhalen en geniet.
    XXX mam

  • 07 September 2013 - 17:53

    Denise:

    He chick!

    Fijn om wat van je te lezen! Mooi dat je nu al zoveel gezien en gegeten hebt ;)
    Ben benieuwd hoe het straks in het ziekenhuis daar is..
    Geniet er in ieder geval maar goed van!

    Liefsxx Denise

  • 08 September 2013 - 14:41

    Kees Van Ee:

    Hujambo Wakawadiamantha, alles haya ? Hoe spreek ik het woord Swahili uit ? Is het schwaaihielie ? Ik probeer maar wat. In ieder geval zijn het leuke schrijfsels van jou hand. Lala salama....Kees
    NB: Ik krijg niet zo snel antwoord als anders en dat is ff wennen.

  • 10 September 2013 - 10:42

    Anneke:

    Hoi Diantha,
    Geweldig om deze verhalen van jou te lezen. Mooi foto's. Kijk nu al uit naar je vervolgverhalen.
    Geniet van de komende periode en wij genieten op deze manier mee.
    groetjes xx Anneke en Roelof.

  • 10 September 2013 - 10:53

    Janet:

    wauh diantha wat een indrukwekkende eerste dagen. Tussen de regels door lees ik jou enthousiasme en verbazing, hou vast en geniet van dit avontuur. Geweldig die kinderen om je heen, ik kan mij voorstellen dat (het op het ochtend ritueel na, misschien) erg goed doet. ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat jullie met de jeugd meedoen met de ochtend fitness. zal vast een vrolijke boel zijn en een goeie start van de dag. Tot later, liefs.Oeps er ging iets even verkeerd, maar ik ben ook niet erg thuis op deze site. Wie weet over 20 wk. hoe handig ik ben (ha ha)

  • 10 September 2013 - 11:12

    Frea:

    Hoi Diantha, wat een reis heb jij al gemaakt en wat een indrukken !! Wat leuk om je zo te kunnen volgen. Heel veel succes daar en veel plezier !! Gr., FreA

  • 11 September 2013 - 13:02

    Rieke:

    he lieverd!
    wat super om wat van je te lezen!
    ben blij dat je vliegreis uiteindelijk wel een beetje meeviel en dat je goed bent aangekomen!
    Ik ben benieuwd hoe je het in het ziekenhuis gaat vinden!
    Veel plezier/succes & vergeet niet te genieten!
    Kus je buuuuuf.
    ps.. Ronald is nog niet bij mij aan de deur geweest als vervanging haha, ik wacht rustig af ;p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diantha

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 12133

Voorgaande reizen:

05 November 2017 - 26 November 2017

Indonesië

22 Oktober 2017 - 05 November 2017

Borneo

03 Oktober 2017 - 22 Oktober 2017

Nepal

01 Oktober 2016 - 01 November 2016

Australië

01 September 2013 - 05 Februari 2014

Tanzania

Landen bezocht: